Kevätretki Jyväskylään

VARKAUDEN SEUDUN SENIORIT JÄRJESTÄÄ JÄSENILLEEN RETKEN JYVÄSKYLÄÄN

RETKEN AJANKOHTA: 22.5.2024

AALTO2 MUSEOKESKUS, aamukahvi/-tee, tutustuminen pysyväisnäyttelyyn ”AALTO- työ ja elämä” oppaan johdolla

Tutustumme 27.5.2023 avattuun uuteen Aalto2-museokeskukseen.

Saavuttuamme Jyväskylään nautimme ensin tulokahvit/teet museokeskuksen kahvilassa. Kahvittelun jälkeen perehdymme oppaan johdolla pysyväisnäyttelyyn „AALTO – työ ja elämä“, joka avaa Alvar Aallon elämäntyön yleisöjen tutkittavaksi. - Opastus kahdessa ryhmässä. Aalto2-museokeskus on esteetön ja kierroksen varrella on jakkaroita, johon voi istahtaa hetkeksi.

On mahdollista maksaa Aalto2-museokeskuksen sisäänpääsymaksun (10€), museokortilla. Opastusta ei voi maksaa museokortilla. Ilmoitathan aiotko maksaa sisäänpääsysi museokortilla, jolloin retken hinta on osaltasi 10€ halvempi.

Opastetun kierroksen jälkeen jää vielä vähän aikaa tutustua toiseen pysyväisnäyttelyyn „Keskisuomalaisuutta etsimässä“ tai museokeskuksen kauppaan.

LOUNAS
Aalto2-museokeskuksesta siirrymme linja-autolla hotelli Albaan lounaalle. Hotelli Alba sijaitsee Mattilanniemessä aivan Jyväsjärven rannalla. Tarjolla on monipuolinen buffetlounas. Hotelli Albaan on esteetön pääsy.

HARJUN JA JÄRVIEN JYVÄSKYLÄ, opastettu bussikierros noin 1,5 tuntia
Lounaan jälkeen vuorossa on opastettu bussikierros „Harjun ja järvien Jyväskylä“. Opas nousee linja-automme kyytiin ja esittelee meille Seminaarimäen kampuksen ja kertoo meille myös lyhyesti mm. Jyväskylässä vaikuttaneesta Wivi Lönnistä, - joka oli ensimmäinen omaa arkkitehtitoimistoa johtanut nainen Suomessa (merkittävimpiä töitä: Estonia-teatteri, Uusi ylioppilastalo Helsingissä sekä Tampereen keskuspaloasema). Kierroksella pyörähdämme myös mm. Laajavuoren liikuntakeskuksessa ja muistamme Matti Nykästä Höyhen-muistomerkin äärellä uudistuvalla Hippoksella.

KOTIMATKA

Kotimatkalla pidämme vielä tauon ABC Vaajakoskella, jossa n. 30 min. pysähdys. - ABC:llä mahdollisuus omakustanteiseen välipalaan. Tämän jälkeen matka jatkuu kotia kohti.

Hintaan sisältyy:
Aalto2 museokeskuksen sis.pääsy, opastettu kierros em. näyttelyyn, kahvi ja leivonnainen.
Lounas hotelli Albassa.
Opastettu kiertoajelu Jyväskylässä + linja-autokuljetus Varkaus-J:kylä-Varkaus.

Minimi osallistujamäärä: 30 henkilöä

Retken hinta (ilman museokorttia):
85€ (osallistujamäärä 30-34 hlö:ä)
78€ (osallistujamäärä 35-39 hlö:ä)
73€ (osallistujamäärä 40-49 hlö:ä)

Viimeinen sitova ilmoittautumispäivä: 25.4.2023
Viimeinen maksupäivä: 9.5.2023

Hankaluutena osallistujamäärä =hinta. Pyrimme lisäämään varmistuneen retkihinnan kotisivullemme mahdollisimman pian 25.4. jälkeen.

Jos kotisivumme ei ole luettavissasi voit myös alk.26.4.2024 jälkeen varmistaa hinnan Marikalta (040 5000242, soitto, viesti, WhatsApp).

Ilmoittautumiset: esim. kuukausikokouksissa 6.3.2023 tai 3.4.2023

Tarvittaessa myös muulloin 25.4.2024 saakka Marikalle (040 5000242, soitto, viesti, WhatsApp) tai marika.s.koski@gmail.com.

Maksutiedot:

Varkauden seudun seniorit ry.
Tilinumero: FI06 1044 3000 2094 78
Viitenro: 3531

Lähtö n. klo 7.55 Varkauden Portista ja kaupungin kautta ABC, Käpykangas (n. 8.40)
Paluu: ABC/VRK n. klo 17.15 – Varkauden Portti n. 18.00
Aikataulu on alustava. Kaupunkikierroksen pysähdyspaikkojen aikataulut tarkentuvat myös myöhemmin. Kaupunkikierros vakiintuneen reitin mukaisesti.

Lisätietoja: Marika 040 5000242, Katriina 040 5263126