Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille, koko liitolle, tärkeä. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Paikallisesti Varkauden kaupungissa  Yhdistyksemme on mukana Varkauden eläkeläisjärjestöjen yhteistyötoimikunnassa yhdessä seitsemän muun järjestön kanssa. Tätä kautta jäsenillämme on mahdollisuus osallistua yhteisiin juhliin ja tapahtumiin sekä monenlaisiin toimintoihin. Edustajamme eläkeläisjärjestöjen yhteistyötoimikunnassa vuonna 2023 on Kari Havunen.

Alueellisesti Pohjois-Savon piirin alueella, Savon liiton Ikäihmisten valtuuskunta Valtuuskunnan tehtävänä on ikäihmisten mielipiteiden kartoitus ja muodostaa niiden pohjalta aloitteita ja kannanottoja maakunnan keskeisistä kehittämis-suunnitelmista. Tehtävänä on myös ikäihmisille tärkeiden palvelukäytäntöjen välittäminen paikallistason toimijoiden tietoon. Ota yhteyttä tarvittaessa seniorijäseniin. Ikäihmisten valtuuskunnan puheenjohtajana toimii Risto Lyytikäinen ja sihteerinä Ritva Lampainen.

Valtakunnallisesti Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.