Tietoa meistä

Varkauden seuden seniorit

Mukavaa kanssakäymistä, liikuntaa, oppimista ja välittämistä

Yhdistyksemme on perustettu 8.11.1971, joten olemme toimineet jo yli 40 vuotta. Jäsenmäärämme on noin 150. Yhdistyksemme tavoitteena on:

• toimia kotipaikkakunnan eläkeläisten yhdyssiteenä ja yhteenkuuluvuuden tunteen lujittajana
  • tukea, valvoa ja edistää eläkeläisten henkisten ja aineellisten tarpeiden tyydyttämistä
  • toimia toiminta-alueen eläkeläisten edunvalvojana
  • pitää yhteyttä paikkakunnan muihin eläkeläisjärjestöihin

Toiminta

Kokoonnumme kerran kuukaudessassa Ravintola Kaks`Ruusussa  jäsentilaisuuksiin. Tilaisuuksissa vietämme iloisia yhdessäolon hetkiä toistemme seurassa mm. laulaen yhteislauluja,  keskustellen sekä kuunnellen eri alojen asiantuntijoiden pitämiä esitelmiä kiinnostavista aiheista.

Matkatoimikunta järjestää retkiä ja matkoja lähelle ja kauas. Käymme teattereissa, konserteissa, luontokohteissa, museoissa ja erilaisia nähtävyyksiä ihailemassa.

Yhdistyksessämme toimii kahdeksan erilaista kerhoa. Kuntovoimistelu-, keilailu-, golf-  ja kävelykerhot tarjoavat liikuntaa jokaiselle sopivassa muodossa. Muistikerho pitää huolta aivojemme kunnosta. Seniorilaulajat kokoontuvat harjoituksiinsa viikoittain ja esiintyvät laajasti paikkakunnan eri tilaisuuksissa. Kirjapiirissä luemme ja arvioimme uusia ja vanhoja teoksia. Musiikkikerho tekee matkoja ympäri Suomen konsertteihin ja musikaaleihin.

Lisäksi yhdistyksemme on mukana Varkauden eläkeläisjärjestöjen yhteistyötoimikunnassa ja vanhusneuvostossa.

Jäsenyys ja tiedottaminen

Vuoden 2023 jäsenmaksu on 25 euroa/henkilö. Jäsenyys sisältää liiton Patina lehden kuusi kertaa vuodessa.

Yhdistyksen pankkitili:   FI06 1044 3000 2094 78

Viitenumero jäsenmaksulle:   4417  (tai aikaisemmin saatu henk.koht. viitenumero)

Tule jäseneksi lähettämällä sähköpostia yhdistykselle. Yhteystiedot sivulta.

Yhdistys tiedottaa toiminnastaan verkkosivuilla, kokouksissa jaettavilla tiedotteilla ja Warkauden Lehden seuratoimintapalstalla.
Yhdistyksen sähköposti osoite on seniorit.varkaus@gmail.com. Lisäksi jäsenistölle on perustettu oma Facebook-ryhmä Varkauden seudun seniorit ry.